Cevea opruster idépolitisk med ny direktør

Tænketanken Cevea, der har eksisteret i knap tre år, udvider sit arbejde og ansætter ny direktør. Det skal sikre tænketankens fortsatte udvikling og give den mere slagkraft i kampen for at fremme et samfund baseret på frihed, lighed og fællesskab.

Fra 1. august 2011 er Kristian Weise ny direktør for Cevea. Han kommer fra en stilling som sekretariatsleder for Socialdemokraterne i Europa-Parlamentet og har i mere end 10 år arbejdet indgående med politisk analyse, udvikling og kommunikation.

”Cevea er kommet langt og har opnået mange flotte resultater som græsrodsbaseret initiativ. Stifterne af Cevea har fået imponerende meget ud af få ressourcer og frivillig arbejdskraft. Men forudsætningen for at Cevea kan sætte ”frihed, lighed og fællesskab” højt på dagsordenen er, at vi bliver endnu mere professionelle Derfor sætter vi et nyt hold og en ny ledelse. Det skal sikre mere debat i medierne, flere analyser, mere uddannelse og frem for alt, at Cevea fortsat sætter større og mere markante fingeraftryk på samfundsudviklingen i Danmark.”, udtaler bestyrelsesformand for Cevea, Villy Dyhr.

”I Kristian Weise har vi fundet den helt rigtige person til at lede Cevea videre. Han kommer med et stort kendskab til dansk politik, ledelseserfaring fra et større politisk sekretariat og som noget tiltrængt for Cevea, så bibringer han også Cevea et netværk i forhold til udenlandske progressive tænketanke. Men frem for alt er Kristian Weise et holdningsmenneske, der vil være i stand til at drive en politisk forretning”, fortsætter Villy Dyhr.

Selv ser Kristian Weise frem til udfordringerne.

”At blive direktør for Cevea er et drømmejob for mig. Kampen om de ideer, der sætter den politiske dagsorden, er mindst ligeså vigtig som indsatsen for mandater og den konkrete politik. Det er dem, der afgør hvor Danmark er om 5 eller 10 år. Min første store udfordring bliver at sikre en langsigtet og venstreorienteret dagsorden under og efter det kommende valg”, siger ny direktør for Cevea, Kristian Weise.

”Jeg glæder mig til at blive en del af Ceveas inspirerende miljø og ser frem til arbejde sammen med Ceveas bestyrelse og de mange spændende samarbejdspartnere. Samtidig er jeg utroligt glad for, at vi kan kombinere min ansættelse med, at udvide staben med flere nye kræfter og samtidig fastholde flere af de oprindelige kræfter”, fortsætter Kristian Weise.

Ændringerne i Cevea betyder, at den hidtidige direktør, Jens Jonatan Steen, tiltræder stillingen som analysechef, mens Bjørn Hansen (tidl. Mellemfolkeligt Samvirke og Krogerup Højskole) bliver uddannelseschef.

”Vi har brug for at tage Cevea til det næste niveau. Derfor er det også helt indlysende med nyt blod på de ledelsesmæssige poster. Den politiske kamp, projektet og visionen bag Cevea er større end de enkelte personer bag. Jeg er således stolt af at være en del af nyt, større og stærkere hold"”, siger afgående direktør, medstifter og ny analysechef Jens Jonatan Steen.

Yderligere oplysninger:

Villy Dyhr: 6122 3700