Cevea fylder fem: Mere nødvendig end nogensinde før

I dette efterår er det fem år siden Tænketanken Cevea blev stiftet. Der er mere brug for os i dag end nogensinde før, siger direktør Kristian Weise.
Siden Tænketanken Cevea så dagens lys i september 2008, er den gået fra at være et frivilligt græsrodsinitiativ til fuldvoksen tænketank.
Den succes markeres i dag kl. 15 med en fødselsdagsreception for medlemmer, støtter og samarbejdspartnere. Her vil der blandt andet være taler af et par af Ceveas stiftere, flere af dem, der har gået på Ceveas meningsdanneruddannelser og af tidligere statsminister Poul Nyrup Rasmussen. (Se det fulde program).
Ceveas direktør Kristian Weise takker de personer, der har været en del af udviklingen.
"Der er sket rigtig meget på de fem år. Vi er gået fra at være en mindre, frivilligt drevet organisation til i dag at have flere end 20 dygtige medarbejdere, stor gennemslagskraft og en stadigt større portefølje af analysearbejde, uddannelsesaktiviteter, udgivelser, konferencer og debataktiviteter. Det er vi stolte af, og derfor skal der lyde en stor tak til alle, der har været med til at præge eller udvikle Cevea. Hvad enten det har været som medarbejder, frivillig, medlem, samarbejdspartner eller interesseret støtte,” siger Kristian Weise.
Drivkraft for centrum-venstre
Han forudser samtidig, at Cevea i de kommende år kommer til at spille en endnu større rolle i dansk politik.
”Der er mere end nogensinde før brug for et stærkere politisk projekt på centrum-venstre. Selv om vi har regeringsmagten, mangler der et samlende projekt. Et projekt og en overbevisende fortælling, der kan sikre, at centrum-venstre ikke kun sidder ved bordenden som følge af højrefløjens fadæser, men fordi danskerne oprigtigt tror på den sociale og retfærdige vej frem for Danmark. Det projekt vil vi gerne bidrage til og tage vores del af ansvaret for ved at levere politiske visioner, løsninger og håndfaste argumenter til politikere, fagbevægelse og alle andre på centrum-venstre," siger Kristian Weise og fortsætter:
"Selv om vi nok har opnået meget mere, end hvad mange forventede af os ved tænketankens etablering, er vores arbejde kun så småt begyndt. Vores ambitioner rækker meget videre. For den politiske virkelighed kalder om noget på, at Cevea og andre gør endnu mere for at flytte hegnspælene i den offentlige debat og for den politik, der kan gennemføres."
Læs mere om Ceveas arbejde, historie og udvikling samt hvad ministre m.fl. siger om Cevea i i faktaarket ”De første år - Ceveas udvikling fra 2008 til 2013”.
For yderligere oplysninger eller kommentarer, kontakt Kristian Weise på 41 77 45 70 eller pressemedarbejder Christoffer Voss på This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. eller 41 77 45 76.