af Stine Myssen | 4. september 2023
Resumé Blandt undervisere i folkeskolen angiver 79 pct. at de har behov for kompetenceudvikling: Her udtrykker 51 pct. af underviserne uopfyldt behov for at udvikle deres pædagogiske kompetencer med fokus på at understøtte inklusion. Mange undervisere udtrykker...
af Maja Smidt Christiansen | 1. september 2023
Selvom et notat fra Børne- og Undervisningsministeriet viser, at mange elever på den Forberedende Grunduddannelse (FGU) falder fra, skal det høje frafald ikke ses som nogen stor fiasko. Frafald er ikke ualmindeligt på uddannelser generelt, og faktisk ligger frafaldet...
af Stine Myssen | 17. august 2023
Gratis skolemad bidrager til at øge elevernes læring, og sikrer mere lige forudsætninger for eleverne til at være klar til undervisningen i folkeskolen. Vi har netop sparket et nyt skoleår i gang, og også i år bliver det et skoleår med lunkne madpakker fra...
af Stine Myssen | 13. januar 2023
»Regeringen mener, at der – særligt i folkeskolen – er opstået en ubalance mellem det boglige indhold over for det praktiske og kreative indhold.« Sådan står der i SVM-regeringens regeringsgrundlag. Regeringen ønsker at styrke de praktiske fag i folkeskolen, blandt...
af Magnus T Jensen | 12. januar 2023
Resumé 6 ud af 10 forældre (59 pct.) mener, at folkeskolen bør gøre mere for at løfte de fagligt svageste elever, mens 4 ud af 10 (41 pct.) i stedet mener, at der bør gøres mere for at udfordre de fagligt stærkeste elever. Særligt forældre til børn, som er blandt de...