Cevea-analytiker får job i Socialdemokratiet

Frederik Lasserre, der er analytiker i Tænketanken Cevea, er blevet ansat af Socialdemokratiet i en stilling som rådgiver på bl.a. det finanspolitiske område.

’Frederik har stærke analytiske evner, som han i Cevea især har foldet ud i forhold til emnerne: den finansielle sektor, bredere ejerskabsformer i erhvervslivet og skattepolitik. At han også kan formidle disse emner, har han blandt andet demonstreret som klummeskribent i Berlingske og som debattør i tv, radio og på de sociale medier. Og så er han et politisk tænkende menneske, der er stærkt optaget af at trække Danmark i en mere progressiv retning. Det har været en stor fornøjelse at arbejde sammen med Frederik i Cevea, og vi ser frem til at samarbejde med ham og følge ham i fremtiden,’ siger Ceveas direktør Per Michael Jespersen.

Frederik er 27 år og er uddannet i statskundskab fra Aarhus Universitet. Han har været analytiker i Cevea siden 1.maj 2018,, og før det var han student i tænketanken. Han begynder i sit nye job i Socialdemokratiet den 1. februar 2020.

SENESTE INDLÆG MED TEMAET Pressemeddelelse
Ny ledelse og ny kurs i Tænketanken Cevea
15. december 2020
Pressemeddelelse