Cevea får ny formand

Anders Dybdal, der er en af initiativtagerne til Tænketanken Cevea, har valgt at stoppe som formand efter 2 ½ år på posten. Han har deltaget i samtlige bestyrelsesmøder siden stiftelsen i 2008, men nu er det altså slut.

’’Det har været en svær beslutning, som har været længe undervejs. Jeg føler, at Cevea lidt er mit barn. Samtidig har jeg det sådan, at Cevea nu er klar til at ”stå på egne ben”. Sådan havde jeg det ikke for lidt over 1 år siden, da den tidligere direktør Kristian Weise havde fundet nyt arbejde, og vi ledte efter ny direktør. Cevea står virkelig stærkt nu. Vi har en yderst kompetent ledelse med Per Michael Jespersen, Asbjørn Sonne Nørgaard og Louise Juul Jensen, og tænketanken har fået større gennemslagskraft med flere dagsordensmuskler, større analytisk kapacitet og unikke uddannelser og mødesteder’’.

Jan Villadsen, der er gruppeformand i Transportgruppen i 3F, og som allerede er en del af bestyrelsen i Cevea, bliver ny formand for tænketanken.

’’Jeg har haft et rigtig godt samarbejde i bestyrelsen med Anders Dybdal, og som ny formand vil jeg være med til at sikre, at Cevea fortsat kan spille rollen som uafhængig tænketank, der kan og tør udfordre alle lejre – både til højre og venstre. Og som også kan inspirere. Vi har nemlig brug for nye interessante holdninger og analyser, og vi har brug for nogen, der tør sparke nye spændende politiske ideer og forslag ud i den offentlige debat. Jeg vil som formand have et særligt blik for, hvad vi som bestyrelse kan gøre for at styrke tænketankens økonomiske fundament, så Ceveas medarbejdere kan slippe kreativiteten, analyserne og debatlysten løs,’’ siger Jan Villadsen.

I forbindelse med formandsskiftet får Cevea også en næstformand. Det bliver Christina Krzyrosiak Hansen, der er medlem af bestyrelsen og borgmester for Socialdemokratiet i Holbæk.

Der bliver mulighed for at sige farvel til den afgående formand, Anders Dybdal, og goddag til den nye formand og næstformand ved en reception. På grund af corona-situationen bliver det på et senere tidspunkt.

Yderligere oplysninger fås hos Ceveas direktør, Per Michael Jespersen, på tlf. 27 27 76 69

FORFATTER(E)

DEL INDLÆG:

SENESTE INDLÆG MED TEMAET Pressemeddelelse
SE ALLE
Ny ledelse og ny kurs i Tænketanken Cevea
15. december 2020
Pressemeddelelse
Videoer og praktiske øvelser får flere på efteruddannelse
21. oktober 2020
Cevea får ny formand
30. april 2020